NIEUWS

17 november 2017: Inkomensgegevens

Inkomensgegevens                                                                                                                                                                                        Wanneer u heeft gereageerd op een woningadvertentie van Vooruitgang op http://www.woningnethollandrijnland.nl/  ontvangt u van ons meestal per brief (email kan soms ook) een aanbieding. In deze brief vragen wij u om een aantal gegevens bij ons in te leveren. Zo hebben wij bijvoorbeeld officiële inkomensgegevens nodig zoals die bekend zijn bij de Belastingdienst. Deze zogenaamde inkomensverklaring (over het jaar 2016) kunt u opvragen bij de Belastingdienst via het gratis telefoonnummer 0800 0543. Houd uw Burgerservicenummer (BSN) en dat van uw medebewoners bij de hand. De Belastingdienst stuurt de inkomensverklaring (IBRI) binnen 5 werkdagen naar u toe. Het is dus verstandig om deze inkomensverklaring aan te vragen voordat u op een woning op Woningnet reageert!

Zonder inkomensverklaring wordt er GEEN woning aan u toegewezen.

Aanslag Wanneer u al een voorlopige of definitieve belastingaanslag 2016 heeft ontvangen, kunt u volstaan met een kopie van deze aanslag.

Digid                                                                                                                                                                                                                          Het is tegenwoordig mogelijk om zelf een inkomensoverzicht te downloaden met behulp van uw Digid. Dit overzicht blijkt echter handmatig te kunnen worden aangepast. Hierdoor kan het NIET dienen als een bewijs van uw inkomen. Naast de inkomensgegevens vragen wij u de volgende gegevens aan te leveren. Klik hier voor een overzicht van de benodigde gegevens. DUS, Heeft u op een woning gereageerd en heeft u GEEN inkomensverklaring van de Belastingdienst of (definitieve of voorlopige) aangifte dan wordt de woning NIET aan u toegewezen.

Student? Bent u een student? Dan vragen we u om het formulier ‘Bericht Studiefinanciering’ aan te leveren. Het ‘Bericht Studiefinanciering’ wordt elk jaar eenmalig verstrekt en is digitaal op te vragen via de site van de Dienst Uitvoering Onderwijs (DUO). www.ib-groep.nl

Contactgegevens Belastingdienst    http://www.belastingdienst.nl/   0800-0543 Dienst Uitvoering Onderwijs (DUO) www.ib-groep.nl (050) 599 77 55

Lees meer

6 november 2017: Uitleg melden onderhoudsklachten

Zoals bekend heeft Vooruitgang sinds deze zomer het onderhoud van de woningen uitbesteed aan de VOC (Vooruitgang Onderhoud Centrale) uit Oegstgeest.

Reparatieverzoeken, oftewel onderhoudsklachten, kunt u aan ons doorgeven via email, via onze website of telefonisch.

Het telefonisch melden is echter onlangs gewijzigd.

Sinds de verhuizing van ons kantoor naar SassemBourg krijgt u wanneer u ons belt via 0252 24 10 10, eerst een tekst te horen.

We maken gebruik van een keuzemenu. Door een nummer op uw telefoon te kiezen wordt u doorgeschakeld naar de juiste instantie.

Het menu werkt als volgt:

keuze ‘1’ : reparatieverzoeken

keuze ‘2’:  overige vragen, dan krijgt u een van onze medewerkers aan de lijn.

Bij keuze ‘1’ (reparatieverzoeken) volgt een keuzemenu met VIER mogelijkheden.

Keuze 1 voor cv- of warm waterklachten

Keuze 2 voor verstoppingen

Keuze 3 voor glasbreuk

Keuze 4 voor overige reparatieverzoeken.

Wanneer u nu keuze ‘4’ kiest wordt u doorverbonden met de VOC, onze onderhoudsdienst.

U hoeft niet het bandje met de gehele tekst af te luisteren voordat u een keuze kunt maken.

Heeft u bijvoorbeeld een reparatieverzoek dan kunt u direct na de welkomstboodschap kiezen voor keuze ‘1’ en keuze ‘4’.

Hierna krijgt u direct de VOC aan de lijn.

Lees meer

28 september 2017: Plaatsing zorgserre

Zorgserre krijgt plek

Sassenheim – Vorig jaar maart werd vanuit het Zorgpact Teylingen de Zorgserre gepresenteerd. Een initiatief met als doel dat de inwoners van Teylingen zo lang mogelijk, comfortabel, zelfstandig kunnen blijven wonen. De zorgserre, is een op maat gemaakte unit die aansluitend aan de achterzijde van een eengezinswoning direct aan de gevel wordt geplaatst. In de Zorgserre bevinden zich de slaapkamer en sanitaire voorzieningen. De zorgbehoevende bewoner kan zo langer blijven wonen in zijn eigen huis.

Via de zorgpartijen worden mensen geïnformeerd over mogelijk gebruik van de Zorgserre en tal van inwoners hebben zich afgelopen tijd gemeld om van de Zorgserre gebruik te mogen maken maar zijn, om diverse redenen, ook weer afgehaakt. Manager Wonen bij Vooruitgang, Johan van Buren, heeft diverse gesprekken met mensen gevoerd: ‘het blijft voor bewoners lastig voor te stellen hoe een Zorgserre achter de woning wordt geplaatst. Vandaar dat we hebben besloten om de Zorgserre daadwerkelijk bij een lege huurwoning in de Hyacintenstraat te plaatsen en te gebruiken als modelwoning. Niet alleen individuele inwoners maar ook personeel van zorginstellingen in de Bollenstreek kunnen dan een kijkje komen nemen, met name thuiszorgteams. Beelden zeggen meer dan duizend woorden, het beklijft dan beter.’, meent Van Buren.

Vorig jaar ontving het initiatief Zorgserre een bedrag van € 10.000,= van het Innovatiefonds Rabobank Bollenstreek. Dat wordt nu ingezet om de modelwoning te realiseren.

Gert-Jan van Egmond, aannemer en deelnemer in het ‘Langer Comfortabel Thuis’ netwerk is verantwoordelijk voor de realisatie. Van Egmond: ‘Steeds meer mensen blijven langer thuis wonen maar woningen zijn daar niet altijd op ingericht. Daarom werken diverse organisaties waaronder de gemeente, ondernemers en woningcorporaties samen om dit te verbeteren. Het doel van het project is bewustwording. Het plaatsen van een Zorgserre is een hele klus maar vaak is met kleine ingrepen het huis al veiliger en comfortabeler te maken.”

 

 

Lees meer

11 mei 2017: Huurkrant 2017

Klik hier voor de huurkrant van 2017.

Lees meer

26 april 2017: Uitbesteden dagelijks onderhoud

Vanaf 1 mei 2017 gaan wij het dagelijks onderhoud uitbesteden.

Sinds jaar en dag heeft Vooruitgang een onderhoudsdienst met all-round vaklieden die zorgen voor dagelijks onderhoud in en om onze woningen. Zij komen bij u om reparaties te verrichten en zorgen er voor dat leeg gekomen woningen weer snel ‘verhuurklaar’ worden gemaakt. Het onderhoud is in de loop der jaren steeds specialistischer geworden. In het, verre, verleden deden de vaklieden alle werkzaamheden van hang- en sluitwerk tot CV-ketels en riolering zelf. CV ketels zijn tegenwoordig halve computers, er is speciale apparatuur voor nodig en het onderhoud is uitbesteed aan professionele bedrijven. De omvang van de onderhoudsdienst is gekrompen van acht naar inmiddels vier vaklieden. Daarbij geldt dat hoe kleiner de onderhoudsdienst is hoe minder de bedrijfszekerheid. Vaklieden gaan uiteraard ook op vakantie en er is ook wel eens iemand ziek. Na uitvoerig overleg zijn wij tot de slotsom gekomen dat het dagelijks onderhoud efficiënter, klantgerichter en bedrijfszekerder uitgevoerd wordt door externe partijen.

Wij zijn blij dat we een partij gevonden hebben die het dagelijks onderhoud voor ons op die manier kan uitvoeren. Dat is de Vastgoed Onderhoud Centrale (VOC) uit Oegstgeest. U zult in de meeste gevallen dezelfde gezichten blijven zien als voorheen want niet alleen de werkzaamheden maar ook de vaklieden zelf gaan over naar VOC.

Er veranderd weinig voor u. Reparatieverzoeken en technische vragen kunt u telefonisch melden op werkdagen van 08:00 tot 12:30 op 0252-241010. Of via het reparatieformulier op onze website. Ook kunt u uw reparatieverzoek mailen naar wstVooruitgang@voc-onderhoud.nl.

 

 

 

Lees meer

23 maart 2017: Te huur: appartementen Park Overbosch in Voorhout

Park Overbosch ligt achter de Herenstraat op korte loopafstand van dé winkelstraat van Voorhout. Om het complex ligt een grote tuin met vijver waar beschut gewandeld kan worden. In het complex zijn diverse voorzieningen voor de huurders aanwezig. In de ochtenduren is er een huismeester aanwezig waar huurders met vragen terecht kunnen en die kleine onderhoudsklusjes verricht. Er is een recreatieruimte waar regelmatig diverse activiteiten worden georganiseerd. Zorginstelling Marente biedt maaltijdservice en alarmering aan en ook andere zorgdiensten kunnen worden afgenomen. Ook is er een kapsalon in het pand gevestigd. Voor familieleden of vrienden die een nachtje willen blijven, zijn logeerkamers beschikbaar.

 Type A

De kale huurprijs van een 2 kamerappartement bedraagt € 580,-.

Voor deze woningen is huurtoeslag mogelijk.  De servicekosten inclusief stookkosten bedragen ca. € 270,-

Type B

De kale huurprijs van een 3 kamerappartement bedraagt € 630,-.

Voor deze woningen is huurtoeslag mogelijk. De servicekosten inclusief stookkosten bedragen ca. € 285,-

 

Voor plattegronden en foto’s Klik hier

Bij interesse kunt u contact met ons opnemen, telefoonnummer: 0252-241010, of u kunt een mail sturen naar: info@wstvooruitgang.nl

 

Lees meer

24 januari 2017: Huurdersbelang Teylingen

logo stichting huurdersbelangen teijlingen

Huurdersbelang Teylingen is een stichting, die de belangen behartigt van de huurders van Woonstichting Vooruitgang. De afgelopen jaren gebeurde dit onder de naam SBS e.o., maar vanaf 2017 zullen zij dit doen onder de naam: Huurdersbelang Teylingen.

Op 12 december 2016 heeft Huurdersbelang Teylingen samen met andere huurdersbelangverenigingen, de gemeenten Hillegom, Lisse en Teylingen en de wooncorporaties prestatieafspraken ondertekend. Speerpunten uit deze prestatieafspraken zijn onder andere het terugdringen van het tekort aan woningen voor lage inkomens en de aandacht voor duurzaam en veilig wonen. Huurdersbelang Teylingen tracht een brug te slaan tussen Woonstichting Vooruitgang en de verschillende bewonerscommissies, waarbij de belangen voor de huurders voorop staan.

Om zo dicht mogelijk bij de huurders te staan en de huidige ontwikkelingen op de huurdersmarkt zo goed mogelijk te volgen, zoekt het bestuur van Huurdersbelang Teylingen nog leden voor haar bestuur. Op dit moment bestaat het bestuur uit dhr. Cor Vink en mevr. Géke Boes, maar geïnteresseerde huurders van Woonstichting Vooruitgang zijn van harte welkom in deze huurdersbelangvereniging. Zij kunnen voor meer informatie zich wenden tot Huurdersbelang Teylingen door een mail te sturen naar huurdersbelangteylingen@gmail.com.

 

Lees meer

28 juli 2016: Jaaroverzicht 2015

Klik hier voor het Jaaroverzicht van 2015

Lees meer

28 juli 2016: Uitleg Zorgserre van het zorgpact Teylingen

Screenshot_2016-03-04-08-35-33 ni

Lees meer

30 juni 2016: Minister Blok maakt extra bestedingsruimte corporaties bekend

minister blok

Op vrijdag 24 juni heeft minister Blok de zogeheten indicatieve bestedingsruimte van woningcorporaties (IBW) gepubliceerd. Deze IBW geeft het bedrag aan dat Vooruitgang extra kan investeren als we het maximale bedrag dat we mogen lenen ook daadwerkelijk lenen. Het ministerie is daarbij uitgegaan van hetgeen Vooruitgang in december 2015 aan het ministerie heeft gemeld over nieuwbouw, renovatie en huurbeleid.

Uit de bevindingen van het ministerie blijkt dat wanneer Vooruitgang het maximale bedrag zou gaan lenen, wij:

€ 40,5 miljoen extra kunnen investeren in nieuwbouw óf
€ 32,2 miljoen aan woningverbetering óf
€ 1,4 miljoen aan huurverlaging (dit is ca. € 55,- per woning per maand).

Deze drie bedragen zijn géén ‘geld in kas’, maar geven het bedrag aan dat maximaal extra aan het genoemde doel kan worden besteed. Maximaal lenen is onze ogen niet verstandig want dat zou betekenen dat we geen buffer hebben om tegenvallers op te vangen zoals bijvoorbeeld een mogelijke verhoging van heffingen, een rentestijging of andere niet voorziene ontwikkelingen. Zonder buffer moeten we bij elke tegenvaller onze plannen aanpassen en kunnen we dus geen betrouwbare partner zijn voor  onze huurders en bijvoorbeeld gemeenten en andere partijen waarmee we langjarige afspraken maken. Onze huidige leningen bedragen € 105 miljoen. Sinds december hebben wij niet stilgezeten en inmiddels is reeds € 18 miljoen aan extra investeringen ingerekend over de periode tot en met 2020.

Momenteel zijn we met de gemeente, huurdersorganisaties en overige corporaties in Teylingen in gesprek over de prestatieafspraken van volgend jaar. De cijfers van het ministerie worden daar ook bij betrokken. Informatie van het ministerie over de indicatieve bestedingsruimte vindt u hier.

Lees meer